Skip to main content

Petit Ours Brun

Here is an example of a video listening task for near beginners/low intermediate level. Enjoy. There are many other sheets like this on frenchteacher.

Petit ours et le bébé  3m 00

https://www.youtube.com/watch?v=tLMICu97ZRs (copy and paste for video)


The theme song! (Sing-along?)


Oh, oh, Tiens voilà quelqu'un             Oh, look there’s someone !
Petit Ours Brun                                        Little brown bear
Coucou ! C'est toi mon copain              Hey there ! It’s your friend
Petit Ours Brun                                        Little brown bear
Tu fais toujours ton coquin                    You’re always a little devil !
Mon petit ours malin                              My naughty little bear.

Tape, tape dans tes mains                    Clap, clap your hands
Petit Ours Brun                                       Little brown bear
Saute, saute les pieds joints                 Jump, jump with your feet together
Petit Ours Brun                                       Little brown bear


Regardez et notez les phrases que vous entendez (tick the sentences you hear)

1.         Aujourd’hui chez Petit Ours Brun il y a deux invités (guests).
2.         Petit Ours Brun est tout excité !
3.         Oui, il vient juste de se réveiller.
4.         J’aimerais bien qu’il se réveille, moi.
5.         Il se réveillera dans une heure, Petit Ours.
6.         Je fais de la musique pour toi.
7.         Regarde ! Tu l’as réveillé avec tout ce bruit (noise)!
8.         Oh là là ! Il fait trop de bruit, ce bébé !
9.         Ne t’inquiète pas, Petit Ours. Je crois qu’il a soif (thirsty).
10.       Un bébé ne peut pas boire du lait.
11.       Alors, on va pouvoir jouer ?
12.       Toi aussi, tu veux des bisous (kisses)?
13.       Il est très poli (polite), ce bébé.
14.       Maintenant il est tout content de le calmer !



Answers

-->
Correct sentences are 1,2, 4, 7, 8, 11, 12, 14

Comments

Popular posts from this blog

What is the natural order hypothesis?

The natural order hypothesis states that all learners acquire the grammatical structures of a language in roughly the same order. This applies to both first and second language acquisition. This order is not dependent on the ease with which a particular language feature can be taught; in English, some features, such as third-person "-s" ("he runs") are easy to teach in a classroom setting, but are not typically fully acquired until the later stages of language acquisition. The hypothesis was based on morpheme studies by Heidi Dulay and Marina Burt, which found that certain morphemes were predictably learned before others during the course of second language acquisition. The hypothesis was picked up by Stephen Krashen who incorporated it in his very well known input model of second language learning. Furthermore, according to the natural order hypothesis, the order of acquisition remains the same regardless of the teacher's explicit instruction; in other words,

What is skill acquisition theory?

For this post, I am drawing on a section from the excellent book by Rod Ellis and Natsuko Shintani called Exploring Language Pedagogy through Second Language Acquisition Research (Routledge, 2014). Skill acquisition is one of several competing theories of how we learn new languages. It’s a theory based on the idea that skilled behaviour in any area can become routinised and even automatic under certain conditions through repeated pairing of stimuli and responses. When put like that, it looks a bit like the behaviourist view of stimulus-response learning which went out of fashion from the late 1950s. Skill acquisition draws on John Anderson’s ACT theory, which he called a cognitivist stimulus-response theory. ACT stands for Adaptive Control of Thought.  ACT theory distinguishes declarative knowledge (knowledge of facts and concepts, such as the fact that adjectives agree) from procedural knowledge (knowing how to do things in certain situations, such as understand and speak a language).

La retraite à 60 ans

Suite à mon post récent sur les acquis sociaux..... L'âge légal de la retraite est une chose. Je voudrais bien savoir à quel âge les gens prennent leur retraite en pratique - l'âge réel de la retraite, si vous voulez. J'ai entendu prétendre qu'il y a peu de différence à cet égard entre la France et le Royaume-Uni. Manifestation à Marseille en 2008 pour le maintien de la retraite à 60 ans © AFP/Michel Gangne Six Français sur dix sont d’accord avec le PS qui défend la retraite à 60 ans (BVA) Cécile Quéguiner Plus de la moitié des Français jugent que le gouvernement a " tort de vouloir aller vite dans la réforme " et estiment que le PS a " raison de défendre l’âge légal de départ en retraite à 60 ans ". Résultat d’un sondage BVA/Absoluce pour Les Échos et France Info , paru ce matin. Une majorité de Français (58%) estiment que la position du Parti socialiste , qui défend le maintien de l’âge légal de départ à la retraite à 60 ans,